نتیجه جستجو

صفحه 1
تعداد خبر: 62
  • کانون سراسری انجمن های صنفی شرکت ها و موسسات حمل و نقل داخلی کالا ، پس از چند بار تعویق انتخابات ، در خرداد سال 1401 با انتخاب هیئت مدیره آغاز به کار کرده و انتظار می رود این تشکل نقش موثرتری در این حوزه ایفا کند.

  • در میزگرد تین نیوز با فعالان بخش حمل و نقل صورت گرفت:

    نخستین جلسه آسیب شناسی و چالش های طرح نوسازی ناوگان حمل­ و نقل با حضور صدرالله بمانا مشاور محترم سازمان راهداری وحمل­ ونقل جاده ­ای کشور و مافی کامیوندار؛ محرومی کارشناس حوزه حمل­ و نقل و گمرک، محمودی­ سرایی رئیس فدراسیون حمل­ و نقل کشور، بهمن­ زاده کارشناس حمل ­و نقل و ترانزیت، شفیعی مدیرعامل شرکت حامد بار، نوروزی کارشناس ارتباطات حمل­ و نقل، حمزه علی بخشی کارشناس و پیشکسوت حمل و نقل به میزبانی موسسه اطلاع رسانی تین نیوز در تاریخ بیستم تیر ماه تشکیل شد.

  • با اختلاف قیمت واگن‌های بدنه آلومنیوم و بدنه فولادی و صرف‌نظر از امکان تحویل سریع‌تر و اشتغال‌آفرینی بیشتر نوع فولادی در ایران، می‌توان با هزینه پرداختی برای 600 واگن حدود 700 واگن خریداری کرد.

  • شاید بد نباشد که بگوییم همه منتقد وضع موجود هستیم، اما باید راجع به ۵ سال دیگر صحبت کنیم و مسئولیت ۵ سال دیگر را برعهده بگیریم و این‌که چه مسیر کارشناسی‌ای وجود دارد.

  • رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین روز سال نو در اجتماع زائران و مجاوران حرم رضوی، سال ۹۸ را «سال فرصت ها» خواندند و با تأکید بر اینکه تحقق شعار امسال یعنی «رونق تولید» موجب ایجاد تحول در بخش های مختلف، افزایش اشتغال، حل مشکلات معیشتی، اصلاح نظام بانکی، افزایش ارزش پول ملی و توازن بودجه­ ای خواهد شد، سخنان مهمی را در مورد اقتصاد و رونق تولید» بیان فرمودند.

  • مسعود نیلی

    بررسی‌های نیلی نشان می‌دهند که در بازه زمانی ۱۳۵۳ تا ۱۳۹۶ که در این ۴۴ سال درآمدهای نفتی کشور افزایش یافته است، رشد اقتصادی وضعیت مطلوبی را ثبت نکرده است. به گفته نیلی، ۲۴ سال از این دوره، رشد تولید ناخالص داخلی سرانه صفر یا منفی بود و حدود ۳۰ سال از این ۴۴ سال تورم بالای ۱۵ درصد را تجربه کردیم که هر دوی اینها، تصویر نامطلوبی از اقتصاد کلان ایران ارائه می‌دهند.

  • با نگاهی به رسانه‌ها با کلید واژه سوانح و تولید ناخالص ملی، فقط برای تصادفات جاده‌ای بر اساس نظرات موجود سالانه بین 4 تا 7 درصد از تولید ناخالص ملی کشور در این بخش تباه می‌شود.

  • انتخابات نظام مهندسی استان تهران در تاریخ ۱۲مهر ۹۷ در سطح این استان برگزار شد. از ۱۱۲ هزار و ۴۰۲ نفر عضو این سازمان تنها۹۷۱۶ نفر در این انتخابات شرکت کردند که معادل۸/۶ درصد واجدین شرایط می‌باشد که درصد بسیار پایین و هشدار دهنده است.

  • به نظر می‌رسد استقلال سیاست‌گذار بودجه‌ای مقدم بر استقلال سیاست‌گذار پولی است چون راه نفوذ سیاستمدار به سازمان برنامه و بودجه خیلی آسان‌تر از نفوذ به بانک مرکزی است.

  • نظام آموزش عالی ما را «مهندس» تحویل جامعه نمی‌دهد، چرا که در دوران تحصیل «کارگاه» به خود نمی‌بینیم و فعالیت در یک «دفتر فنی» را تجربه نمی‌کنیم. البته بیشتر ما.